Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Gedrag
 Vlaamse Prairiehondenvereniging Forum :Algemeen :Gedrag
Bericht ikoon Onderwerp: nieuwe .. Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 10 Volgende >>
Schrijver Bericht
Hilde
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Dec/08/2009
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
Quote Hilde Beantwoordbullet Onderwerp: nieuwe ..
    Geplaatst op: Dec/11/2009 om 17:33

beste leden ..

onze lieve Nunpa is nu pas overleden ..Cry

Maar wij moeten toch aan Wanji denken ...

Wij hebben hier op het forum gevraagt, en ik heb mij ook laten inschrijven voor adoptie ..

wij hebben kennisse gebellt, en ook een kennis, die in duitsland een PD-opvang heeft. Maar zij bemiddelt alleen voor buiten plaatsen!

In de Zomer zijn wij in duitsland, in Duisburg in een heele groote Dierenwinkel gewest, een zij hebben PD!

Vanavond hebben wij da gebellt: Zij hebben MANDAG een kleine maid binnen gekrijgen!!! op de leeftijd van 5 jaar!!!!

is dat bestemming ??? mogen wij al een nieuwe hebben ??Cry

Ik denk, voor Wanji is het misschien het best ..

mijn vraag: als wij deze haalen ... hoe doen wij deze het beste zamen, wij zijn bang, dat wij wat fout maken ...

IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Lid geworden: Nov/16/2006
Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/11/2009 om 18:35
Het zal voor Wanji inderdaad goed zijn dat ze terug gezelschap krijgt.  Wel moet je er rekening mee houden, als het prairiehondje al 5 jaar is, dat je haar waarschijnlijk niet langer meer bij je gaat hebben dan ze nu al is.  Maar dan heeft Wanji een maatje van eigen leeftijd.
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
Kristien
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Kristien Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/11/2009 om 20:01
Een prairiehondje is een groepsdier, en daarom zal Wanji een nieuw vriendinnetje wel leuk vinden.

Je kan Wanji altijd meenemen, zodat de 2 op onbekend terrein kunnen kennismaken.
Maar het is niet echt nodig hoor. Als het voor Wanji te veel stress geeft, dan zou ik hem thuis laten.

Laat hen thuis dan kennismaken op een neutrale plaats.
Het kan zijn dat het dadelijk klikt tussen de 2. Maar omdat het winterperiode is, kan het zijn dat de kennismaking wat moeilijker verloopt.
Het zal afwachten worden.
Zoals we weten, hebben prairiehondjes een eigen willetje, en zijn ze onvoorspelbaar Big%20smile

Kristien, Mateke, Spikey, Luna, Quick(+) en Angie
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/12/2009 om 20:26
vandag hebben wij het nieuwe pd gehaald!!

een kleine , maar volwassen vrouwtje, iets donkerbruin bond! lijkt iets op Nunpa ....

Wij noemen haar Yamni !!!

Wij hebben Yamni in de speelkamer van onze Pd gedaan. Zij heeft al heel vaak haar yahooo gedan!

Zij vond het leuk, loopte overal rond, hier ruiken , da ruiken ...dat heeft zij een lange tijd gedaan. Tijd later hebben wij haar weer in de box gedaan, en Wanji naar boven gehaalt.

Wanji loopte ook rond .. als zij aan de box kwam, heeft zij haar neus iets door de trailis gedan en Yamni een kusje gegeven. oh, ik denk leuk.

Iets later hebben wij de box open gemaakt .. Zij zijn meteen heel hard op elkaar gegaan, gebijten om elkaar gedraid ... op een schmale gang heeft mijn man snel een plank tussen zij gedaan ..AngryAngryOuchOuch

Wanji heeft een geluid gemaakt, hoe een oude trekker  duk-duk-duk, de heele tijd Angry  en Yamni van de ander kant mak-mak - makAngry

wat moeten wij doen, dat zij niet meer op elkaar gaan ????

is dat een reden, dat zij niet an elkaar wennen ???

Wij hebben Yamni in het bovendeel van de kooi gedaan, en Wanji in het onderste!! Confused

hopellijk blijft dat niet ...Ouch

hoe lang duurt het, to zij goed zamen ...speelen ..???

welke ervaring hebben jullie??? miesschien hebben jullie wat advis voor onze ... Cry
IP IP gelogd
Rana
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Jun/21/2007
Quote Rana Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/12/2009 om 20:44
oei, dat klinkt niet zo best.
Je zou ze echt op een neutrale plaats moeten laten kennis maken, zoals Kristien al aangehaald heeft.
Het beste is dat zowel yamni en wanji deze ruimte niet kennen. Indien wanji de ruimte wel kent, gaat ze de ruimte verdedigen met vechten als gevolg.
je moet zeker niet radeloos worden, soms zijn er meerdere pogingen nodig vooraleer volwassen pdtjes elkaar aanvaarden. Dit heb ik zelf al ondervonden. Maar ik ben blijven proberen tot dat het gelukt is.
Zit wanji al in de rut? Moest ze in de rut zitten, kan je misschien beter wachten tot dat ze uit de rut is. Dan heb je meer kansen dat het gaat lukken.

Veel succes!
Mieke en mijn pdtjes; Riko, Flodje, Tjuko, Poeki, Kira en Kiara+
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/12/2009 om 20:58
Wanji is ook een vrouwtje van 6 jaar!

de kleine Yamni gaat op de groote Wanji aan !!!AngryAngry

ik ben bang, dat zij zich ernstig verwonden !!! Ouch
IP IP gelogd
Niels en Lianne
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Okt/31/2007
Quote Niels en Lianne Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/12/2009 om 23:07

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Alleen wel vervelend dat de kennismaking niet helemaal goed ging. Misschien hebben ze iets meer tijd nodig?

IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/13/2009 om 11:03
Inderdaad de volgende keer op  neutraal terrein proberen zoals hierboven al gezegd is.  Misschien kan inderdaad de rutperiode ermee te maken hebben.  Geduld, dan komt het wel goed.  In ieder geval ook van mij proficiat met je nieuwe meisje.
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
carine
Admin Group
Admin Group

Lid geworden: Nov/14/2006
Lokatie: Belgium
Quote carine Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/13/2009 om 11:25
het is nu zo ongeveer de slechts mogelijke periode om pds aan elkaar te introduceren..geef ze tijd om elkaar te leren kennen hé.
idd op neutraal terrein laten kennismaken maar voorlopig zou ik al beginnen met ze aan elkaar te laten wennen door ze naast elkaar te huisvesten (zo ongeveer zoals je nu dus doet) en dan tshirts en hooi van elkaars deel wisselen zodat ze elkaars geur ruiken, leren kennen én over zich heen krijgen...zo heb ik een aantal jaren geleden een pd meisje dat in een frettenopvang had gezeten in mijn groep moeten introduceren...dan kan je als volgende stap ze op een neutraal terrein laten kennismaken, dus een plaats waar normaal geen pds komen (dan is het voor beiden nieuw)...als dat goed gaat kan je weer een stap verder...succes en niet opgeven, het lukt wel maar het kan effe duren.
carine en de bende van vier... Babbel, Minnie, Stitch, Leotie,Jerry (+), Pedro (+), Diddlina (+), Paco (+), Knabbel (+) Tammy (+) en Mickey (+)
IP IP gelogd
Juliette
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Online status: Online
Quote Juliette Beantwoordbullet Geplaatst op: Dec/14/2009 om 18:21
Zoals Carine het hierboven heeft geschreven zo hebben wij het toen ook gedaan. De kooien naast elkaar gezet en t-shirts verwisselen. Bij ons heeft Dolly Chico toen ook gebeten. Doe het rustig op je gemak. Neem er de tijd voor. Wij hebben er drie a vier weken over gedaan voor ze bij elkaar konden.
Juliette en Marco
Kenny (+) Dolly (+) Chico Lilo en Stitch
IP IP gelogd
Pagina  van 10 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan geen antwoorden plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen stemmen in enquêtes in dit forum

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.