![]() |
Actieve onderwerpen Ledenlijst Kalender Zoeken |
| |
| pups | |
| |
|
| << Vorige Pagina van 18 Volgende >> |
| Schrijver | Bericht |
|
Greet
VPHV Bestuur
Lid geworden: Nov/16/2006 Online status: Offline Berichten: 4424 |
![]() Geplaatst op: Mei/21/2010 om 15:18 |
|
Ik weet het nog niet echt goed. Het tweede nestje zeker nog niet natuurlijk, want die zijn toch nog jonger (ze komen al wel veel buiten, meer dan het eerste nestje in het begin. Maar ze hebben ook beter weer dan het eerste nestje toen ze 6 weken waren.) Maar misschien het eerste nestje al. Als het aan Gust ligt, dan worden ze nog niet gevangen. Die zou precies liever nog enkele dagen langer wachten. Maar maandag zijn ze toch 8 weken. Maar je hoort het zeker hoor, als ze gevangen zijn. |
|
|
Groetjes, Greet & co
|
|
IP gelogd |
|
|
Greet
VPHV Bestuur
![]() Geplaatst op: Mei/23/2010 om 21:25 |
|
We hebben vandaag ons eerste nestje gevangen. Het ging echt wel heel vlot. Ik had dan ook al verschillende dagen de val in de kooi staan, maar dan zo dat ze niet kon dichtgaan. Ze waren ze al goed gewoon en gingen er al regelmatig in, om te eten. Dus daarom ging het vrij vlot. Het zou natuurlijk kunnen dat er enkele snel gevangen waren, en de anderen op zich lieten wachten. Maar dat is dus niet zo. Ze zitten nu samen binnen, maar zijn nog vrij bang natuurlijk, wat normaal is de eerste dag. Weg van papa en mama en van hun vertrouwde kooi waar ze snel in de pijp kunnen duiken als er beweging is. En nu is er veel beweging rond hen, en kunnen ze enkel onder het hooi kruipen. En ik heb ze dan ook allemaal moeten oppakken natuurlijk om uit de val te nemen. Een hele belevenis dus voor hen. De tweede dag gaat het meestal al veel beter met ze, en zijn ze al minder bang.
Ik vermoed dat het twee vrouwtjes zijn en drie mannetjes, dus ik hoop dat in het volgende nestje meer vrouwtjes zijn dan mannetjes. Maar 100 % zeker ben ik nog niet.
|
|
|
Groetjes, Greet & co
|
|
IP gelogd |
|
|
Sonja
Senior Member
Lid geworden: Mei/17/2007 Online status: Offline Berichten: 318 |
![]() Geplaatst op: Mei/23/2010 om 21:54 |
|
Dat is vlot gegaan he Greet. Voor die kleintjes idd een hele belevenis. Die hebben voor hun doen een hele wereldreis gemaakt, en weten niet wat ze overkomt, en dan nog eens zonder de papa en mama....ach gossie, ook wel sneu zo dat mee te moeten maken als kleintjes zijnde. Maar ze krijgen een goed thuis.......allemaal!!! Leuk dat je ze binnen hebt zitten, en dan kun je ze goed bewonderen en kijken of alles goed gaat met ze. Altijd lastig om het geslacht te bepalen...maar als je 2 verschillende geslachten hebt is het misschien makkelijker om te beoordelen?
Leuk hoor. Kun je er nog foto's van maken, of is dat lastig nu ze binnen zitten? Knuffel ze maar lekker......de schatten.
|
|
|
Sonja, Gizmo+ en Grizzly+ Lizzy, Pebbles en Pippi
|
|
IP gelogd |
|
|
pdgek
Senior Member
Lid geworden: Jan/30/2008 Online status: Offline Berichten: 112 |
![]() Geplaatst op: Mei/24/2010 om 07:45 |
|
Dat is wel erg prettig dat ze zich makkelijk lieten vangen. Wat zal er dan toch allemaal omgaan in die koppies. Maarja je kan ze nu eenmaal niet allemaal houden. |
|
|
Luna, Tika, Tena, Norrit, Tummy(+) en Twingo(+)
|
|
IP gelogd |
|
|
Greet
VPHV Bestuur
![]() Geplaatst op: Mei/24/2010 om 10:41 |
|
In het begin genieten ze nog niet echt van knuffels hoor Sonja, ze moeten nog wennen aan mensenhanden. En nu komen ze nog niet veel van onder het hooi onderuit, dus nu kan ik er niet veel foto's van maken. Maar meestal komt daar snel verandering in.
|
|
|
Groetjes, Greet & co
|
|
IP gelogd |
|
|
Sonja
Senior Member
Lid geworden: Mei/17/2007 Online status: Offline Berichten: 318 |
![]() Geplaatst op: Mei/24/2010 om 11:05 |
|
Laat ze maar lekker wennen. Dat komt zeker wel goed met ze. Ze zitten lekker bij elkaar, dat is nog wel vertrouwd voor ze,en knusjes onder het hooi.
Geniet er maar van zolang ze nog bij jullie zijn.
|
|
|
Sonja, Gizmo+ en Grizzly+ Lizzy, Pebbles en Pippi
|
|
IP gelogd |
|
|
Greet
VPHV Bestuur
![]() Geplaatst op: Mei/24/2010 om 14:40 |
|
Ze zijn vandaag al een stuk meer op hun gemak dan gisteren. Nu is er al redelijk wat beweging in de kooi, en ik heb ook al yahootjes gehoord. Ik heb ze ook al zien zitten eten van het hooi, terwijl ik er vlak naast stond. Dus het gaat al snel de goede kant op. Ik heb de geslachten nog eens nagekeken, en het zijn drie vrouwtjes en twee mannetjes.
![]() |
|
|
Groetjes, Greet & co
|
|
IP gelogd |
|
|
Kristien
VPHV Bestuur
Lid geworden: Nov/16/2006 Online status: Offline Berichten: 3467 |
![]() Geplaatst op: Mei/24/2010 om 23:19 |
|
Dat ging vlot
![]() Ze zullen het vlug gewoon zijn, die aandacht, en mensenhanden ![]() |
|
|
Kristien, Mateke, Spikey, Luna, Quick(+) en Angie
|
|
IP gelogd |
|
|
Greet
VPHV Bestuur
![]() Geplaatst op: Mei/25/2010 om 08:44 |
|
Ze waren gisteren al heel actief. En ze beginnen het in huis al goed gewoon te worden. Ik heb gisteren al wel 50 of 100 yahootjes te horen gekregen, als er ééntje begint is het steeds in koor. Ik vind dat toch alle jaren zo leuk al die kleine yahootjes, want ze steken elkaar steeds aan om mee te yahoohen.
Onze Flodder vind de prairiehondjes in huis ook wel heel leuk. Die staat dikwijls met zijn neus op de kooi te kijken. En daar zijn ze precies ook niet meer bang van.
|
|
|
Groetjes, Greet & co
|
|
IP gelogd |
|
|
Kristien
VPHV Bestuur
Lid geworden: Nov/16/2006 Online status: Offline Berichten: 3467 |
![]() Geplaatst op: Mei/25/2010 om 09:10 |
|
Die kleintjes passen zich wel snel aan hé.
Het moet wel een geweldig geluid zijn, al die yahootjes ![]() |
|
|
Kristien, Mateke, Spikey, Luna, Quick(+) en Angie
|
|
IP gelogd |
|
| << Vorige Pagina van 18 Volgende >> |
|
||
Spring naar forum |
je kan geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum je kan geen antwoorden plaatsen in dit forum je kan geen berichten verwijderen in dit forum je kan geen berichten bewerken in dit forum je kan geen enquêtes creëren in dit forum je kan geen stemmen in enquêtes in dit forum |
|