Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Gedrag
 Vlaamse Prairiehondenvereniging Forum :Algemeen :Gedrag
Bericht ikoon Onderwerp: pijn doen .... Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
Hilde
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Dec/08/2009
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
Quote Hilde Beantwoordbullet Onderwerp: pijn doen ....
    Geplaatst op: Apr/01/2010 om 19:47
gistern avond heb ik Yamni weer op mijn arm, en heb met haar geknuffelt ....Bert gaat naar de kooi van Wanji, om haar dreut te pakken. He roept op haar en staat voor de kooiduur. Maar Wanji loop naar de ander kant op en doet zo, als of zij niets daarmee te doen heeft ....Bert roept en roept, maar zij reageert niet. Ik denk, als zij fleuten kunt, zou zij dat doen ...LOL
ik kijk zo daarheen ... op een voel ik, dat Yamni in mijn rechter wijsvinger bijt!!!! heel erg, ik schreuw: auh, auh .... en Yamni hangt aan mijn vinger vast !!!! zij heeft mij heel erg in mijn vinger gebieten!!! ik heb haar snel in de kooi gedann een ben in de keuken gelopen, want het bloede erg .. ik heb wat Keukenpapier gepakt... pijn, pijn ... Cry het bjift ook een heele tijd bloeden .. ik heb later gezien, dat ik een wondje op en een wondje onder de wijsvinger heb...dus heeft zij heel hart met haar tandjes gebijten ..Wacko

ik was vandag werken, ik heb een pleister omheen gedaan, maar heb mij vaak gestooten...  so hart heeft tot nu geen pd mij gebijten ..

ik denk dat julie miesschien zo iets all een keer meegemaakt hebben ...

het zijn een blijven diertjes met eigen willetje ...
IP IP gelogd
Sonja
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Mei/17/2007
Quote Sonja Beantwoordbullet Geplaatst op: Apr/01/2010 om 20:55
Oei, dat is minder leuk nieuws idd. En helaas weet ook ik uit eigen ervaring dat een beet enorm pijn kan doen, en zo'n wondje ook best diep kan zijn. Mijn wondje moest toen meteen gehecht worden, zulke scherpe tandjes hebben ze, en het bloedde toen ook flink.
Ja, een eigen willetje hebben ze zeker....en dat zal altijd zo blijven. Je moet ze altijd in de gaten houden die kleine doerakjes....

Beterschap met je hand....Hug

Ze heeft waarschijnlijk even geen zin in aandacht gehad, en als ze het niet aanstaat dan laat ze dat ook meteen goed merken!
Sonja, Gizmo+ en Grizzly+ Lizzy, Pebbles en Pippi
IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Lid geworden: Nov/16/2006
Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Apr/01/2010 om 22:43
Ja, spijtig hebben al meerdere prairiehondenbaasjes dat al eens meegemaakt.  Ik ben eens in mijn voet gebeten toen ik de kooi binnenkwam.  (de onze zitten namelijk in een buitenkooi)  Het was op een zaterdag, en 's maandags ben ik ermee naar de dokter geweest : serieus ontstoken, 8 dagen antibiotica ingenomen.  Toen zag het er goed uit, maar na een week terug dik en rood en pijn, terug naar de dokter.  Er zat nog etter onder, en de wond was dicht.  De dokter had het terug moeten open maken, en heeft er een wiek ingestoken, zodat het niet terug kon dichtgaan.  Terug antibiotica en alle dagen laten verzorgen en nieuwe wiek erin, 5 dagen lang, tot alle etter weg was.  Toen mocht de wiek eruit.
Ik vertel je dit maar om aan te tonen dat je met een beet van een prairiehondje goed moet oppassen.  Zelfs met de 8 dagen antibiotica was het niet genezen.

Ik wens je ook veel beterschap.  Hou het maar goed in de gaten.
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
Kristien
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Kristien Beantwoordbullet Geplaatst op: Apr/02/2010 om 12:07
Het zijn zeker beestjes met een eigen willetje.
En ik denk dat er niet veel prairiehonden-eigenaars bestaan die nog nooit gebeten zijn.

En ja hoor... dat doet pijn.
De wonde eerst goed laten bloeden, is iets wat je moet doen. Zo komt er al een deel van het vuil mee uit.
Dan best onder stromend water proper maken, en proberen het bloeden te stoppen. Ikzelf leg meestal een drukverbandje aan.
En daarna kan je best minstens 1x per dag de wonde ontsmetten met Iso-Bethadine (of een ander ontsmettingsmiddel).

Zo doe ik dat altijd, en tot nu toe heb ik het geluk gehad dat het nog nooit gehecht is moeten worden, en dat ik ook nog geen antibiotica heb moeten nemen.
Kristien, Mateke, Spikey, Luna, Quick(+) en Angie
IP IP gelogd
Juliette
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Juliette Beantwoordbullet Geplaatst op: Apr/02/2010 om 12:36
ja ze hebben zeker een eigen willetje. ik ben ook al meerdere keren gebeten. Goed ontsmetten met iso- bethadine. Verzorg je maar goed.
Juliette en Marco
Kenny (+) Dolly (+) Chico Lilo en Stitch
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Apr/03/2010 om 23:51

bedankt voor de goede advies en wensen ... ik voel het nog goed! heb nu voor de zekerheid een pleister om. is aan een vinger, waar ik artrose in heb, dus zie ik niet precies, of het dik is of niet. Maar tenminst niet ontstoken !

Aangepast door Hilde - Apr/03/2010 om 23:52
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/07/2010 om 21:48
ik plaats miijn bericht even hier.

Medicijnen geven:

wij moeten nu 2 keer per dag Yamni haar harttabletje geven (1 1/16 !!!)

tot nu zijn da ook andere medicijnen bij gewest, deze hebben wij met Babyvoeding (wortel) gegeven. Maar zij krijgt heel weinig van deze, een lang bewaren gaat ook niet .

de DA zegt, dat wij deze met haar lievelingseeten zouden geven, maar, wat???

Wanji slikt heel graag iets van mijn fingers, maar Yamni niet ...

hebben jullie een idee of ervaring met zoiets ???
IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/08/2010 om 08:24
Ik dacht dat sommigen het met yoghourt geven, maar ik heb hier zelf geen ervaring mee.
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
Juliette
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Juliette Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/08/2010 om 20:35
Hier gaf ik ze de medicijnen met bananen yohort of vlaflip. Ze pakten het meestal wel dan. Hopelijk lukt het je de medicijnen toe te dienen. Sommige pdtjes kunnen lastig zijn hoor.
Juliette en Marco
Kenny (+) Dolly (+) Chico Lilo en Stitch
IP IP gelogd
Kristien
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Kristien Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/09/2010 om 11:11
Met vanillepudding lukt het hier ook wel bij sommigen.
Kristien, Mateke, Spikey, Luna, Quick(+) en Angie
IP IP gelogd
Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan geen antwoorden plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen stemmen in enquêtes in dit forum

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.