Actieve onderwerpenActieve onderwerpen  Toon de lijst met forumledenLedenlijst  KalenderKalender  Doorzoek dit forumZoeken  HelpHelp
  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen
Gedrag
 Vlaamse Prairiehondenvereniging Forum :Algemeen :Gedrag
Bericht ikoon Onderwerp: pijn doen .... Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
<< Vorige Pagina  van 3 Volgende >>
Schrijver Bericht
Hilde
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Dec/08/2009
Lokatie: Netherlands
Online status: Offline
Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/15/2010 om 19:40
ik heb nu een ander oplossing:Wink

ik pak een klein spuit, doe een beetje water in, en an de punt het tablet.

Yamni haal ik uit de kooi, beetje aaien ... spuitje in de mond, en da achter een lekertje .. werkt goed !!Thumbs%20Up

Yamni gaat het weer beter!!! Zij krijgt goed lucht...

maar zij zit nog apart! vandag hebben wij probeert zij in de kamer met Wanji te zetten. Zij hebben zich begroet, maar ieder een is later in een ander richting geloopen. Soms, als zij zamen kwamen, draaid Yamni zich om, doet haar staart hoog, en ligt plat op de grond ..  wij zijn nog een beetje bang zij in een kooi te doen ...
heeft dat met rut te maken ???
IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Lid geworden: Nov/16/2006
Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/15/2010 om 19:58
Gelukkig heb je een manier gevonden om haar de medicatie te geven.  En goed nieuws dat het terug beter gaat. 
Ik vraag me toch af of het is omdat ze zich minder goed voelt, dat je ze niet bij elkaar kan zetten momenteel.  Voor de rut is het wel niet de juiste periode, alhoewel ook daar uitzonderingen zullen op bestaan waarschijnlijk.
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/28/2010 om 20:38
Wanji en Yamni zitten nu weer zamen!

gistern avond heb ik Wanji geaaid, en op haar hoofd was een klein schram , beetje haartjes uit...maar niet te erg!!!

ik denk, dat is nog wat van de laatse ruzie...Angry tussen de tweeé
IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/28/2010 om 21:01
Dat is super nieuws !
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
Juliette
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Juliette Beantwoordbullet Geplaatst op: Jul/29/2010 om 18:26
Fijn dat ze weer samen zitten. Ze zullen elkaar wel gemist hebben.
Juliette en Marco
Kenny (+) Dolly (+) Chico Lilo en Stitch
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Aug/03/2010 om 22:00
Wanji hebben wij nu 7 jaar! Heart
IP IP gelogd
Hilde
Senior Member
Senior Member

Quote Hilde Beantwoordbullet Geplaatst op: Aug/14/2010 om 22:09
gisteren avond heb ik Yamni uit de kooi gehaalt, zij geaaid, en met op de bankstel. Zij vind het leuk, bij mij aan de keel te liggen ....

maar zij word op eens unrustig.. zij sprong op eens op de bankstel, zo snel heb ik zij niet kunnen pakken!!! Zij draait om, een bijt in mijn duim!!, ik trek mijn hand weg, maar da bijt zij zich al vast in mijn zijdekant van mijn linker hand!!!!! zij laat niet los!!!!!!!!Dead DeadDead

eindelijk laat zij los en kwam op de grond terecht!!!

mijn duim was an bloeden, maar niet erg, de zijkant van hand word dik een een klein gaatjes was zichbar, maar geen bloed!! mijn echtgenoot denkt, dat zij een ader gerakt heeft!

Mijn echtgenoot heeft meteen een net gepakt en Yamni gevangen en in de kooi gedaan.

ik was geschokt!!Cry Dead Shocked

zo erg ben ik tot nu van geen pd gebijten worden !!

heb ik misschien een tetanus-spuit nodig???

maandag, a.s. heb ik een afspraak (niet voor deze bijt, een gewoon) bij mijn huisarzt, ik denk, ik vraag eens!!

ik heb Yamni nog niet lang, maar zij heeft mij nu al vakker gebijten... zij heeft een eijgen wiletje, hoe ieder pd!! ik zou nu iets vorsichtiger zijn, maar ik heb zij toch Heart
IP IP gelogd
Greet
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Greet Beantwoordbullet Geplaatst op: Aug/15/2010 om 09:00

Het kan nooit geen kwaad om een tetanos spuit te krijgen natuurlijk.  En ook goed in het oog houden, want een beet van een prairiehond ontsteekt soms ook wel eens, en dan moet je antibiotica nemen.  Verschillende hier op het forum kunnen er van meespreken.  Ik heb ook eens een ontstoken voet gehad van een prairiehondenbeet, helemaal dik en rood en gloeiend heet.  Heb toen 8 dagen antibiotica genomen, en het zag er genezen uit.  Maar na een halve week ben ik terug naar de dokter gemoeten.  Het was dicht ondertussen, maar binnenin zat terug allemaal etter.  Hij heeft het toen open moeten maken, de etter eruit gehaald, ontsmet en een wiek eringestopt zodat het niet dicht kon gaan.  Ik ben toen 5 dagen na elkaar naar de dokter geweest om het te laten verzorgen, ontsmetten en nieuwe wiek erin te laten steken.  En terwijl terug antibiotica nemen.  Toen was het uiteindelijk genezen.

Dus, in het oog houden als het zou worden ontsteken, niet wachten maar direct naar de dokter.

Veel beterschap in ieder geval.
Groetjes, Greet & co
IP IP gelogd
Juliette
VPHV Bestuur
VPHV Bestuur

Quote Juliette Beantwoordbullet Geplaatst op: Aug/15/2010 om 11:04

Oei dat is niet zo best. Een tetanisspuit kan nooit kwaad he. Ik heb er toen ook een gehad toen ik gebeten ben. Verzorg de wonde maar goed en opletten dat het niet gaat ontsteken zoals Greet al zegt. Sommige pdtjes hebben een eigen willetje. Misschioen is ze ergens van geschrokken of zo. je weet het niet en dat ze daardoor gebeten heeft. Ik zeg altijd: het is altijd opletten met hun. Het zijn en blijven wilde dieren hoe tam ze ook zijn. Heel veel beterschap.

Juliette en Marco
Kenny (+) Dolly (+) Chico Lilo en Stitch
IP IP gelogd
Sonja
Senior Member
Senior Member

Lid geworden: Mei/17/2007
Quote Sonja Beantwoordbullet Geplaatst op: Aug/15/2010 om 17:34
Oh jee, dat is minder leuk nieuws. Als het langer dan 10 jaar geleden is dat je een tetanus spuit hebt gehad, is het aan te raden om aan de huisarts 1 te vragen. Eerst even naar die duim laten kijken of er soms iets beschadigd zou kunnen zijn, bot of pees, en dat het niet gaat ontsteken. De huisarts kan hieraan bepalen of het nodig is een spuit te geven of niet. Maar het lijkt me haast wel, omdat de tanden van knaagdieren nooit schoon zijn, en mocht er vuil achter blijven in je hand dan is het zeeeer verstandig een spuit te halen om verdere problemen te voorkomen!!
Tja, idd heeft ieder pdtje zijn eigen karakter, misschien moest hij plassen, of geschrokken van iets, dat is altijd moeilijk te bepalen waarom ze zoiets ineens doen.
Heel veel beterschap, en hopelijk worden jullie snel weer goede maatjes!!!
Sonja, Gizmo+ en Grizzly+ Lizzy, Pebbles en Pippi
IP IP gelogd
<< Vorige Pagina  van 3 Volgende >>
Beantwoord bericht Plaats een nieuw onderwerp
Printbare versie Printbare versie

Spring naar forum
je kan geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
je kan geen antwoorden plaatsen in dit forum
je kan geen berichten verwijderen in dit forum
je kan geen berichten bewerken in dit forum
je kan geen enquêtes creëren in dit forum
je kan geen stemmen in enquêtes in dit forum

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.04
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide

Deze pagina is gemaakt in 0.188 seconden.